Nákupní košík

V košíku nejsou žádné produkty.

virtualní káva s kolegy

I virtuální káva má moc zlepšit vztahy na pracovišti

Od zvýšení výkonu přes lepší pracovní morálku až po pozitivní psychologický efekt. Tento nápoj jednoduše zlepšuje vztahy na pracovišti a zde je důkaz, že při remote týmu občas stačí i virtuální káva.

Ruku vzhůru, kdo miluje pauzu na kávu během pracovního dne. Jsme si jisti, že bychom zde viděli spoustu zvednutých rukou, i když jen v online prostoru. A o tom přesně tento blog je – o tom, jak propojit online svět, práci a požitek z kávy.

Trend práce z domova na full time, tedy takzvané remotě práce nebo práce na dálku, neustále stoupá. Výzkum redakce Forbes přinesl letos několik zajímavých dat. Nabízejí nejen podrobný pohled na to, jak vypadá současná situace po skončení pandemie koronaviru, která práci na dálku výrazně dopomohla.

Nevíte si s kolegy vybrat kávu, kterou si společně vychutnáte? Vyberte si z našich oblíbených:

  • Intensivo transparent

    Intensivo

    Jedna z TOP10 espresso káv Evropy se zemitější, avšak sladkou čokoládově oříškovou chutí.

    tabáktabák
    čokoládačokoláda
    ořechyořechy
  • Gurmano transparent

    Gurmano

    Kávový blend, který si vás získá čokoládově rozinkovou chutí a jemnými květinovými tóny.

    čokoládačokoláda
    ořechyořechy
    rozinkyrozinky
  • Piano transparent

    Piano

    Jedinečný blend 100% Arabica káv lahodné chuti ovocných a oříškově čokoládových tónů.

    lískovcelískovce
    čokoládačokoláda
    ovoceovoce

Poukazují také na trend, kterým se svět práce ubírá. Ten je poměrně jasný. Stále více lidí pracuje z domova (12,7 % dotázaných zaměstnanců pouze z domu, dalších 28,2 % alespoň hybridně), což může kromě pohodlí a případně vyšší produktivity mít i mnoho negativ. Patří k nim například pocity osamělosti či nedostatečné příslušnosti k pracovnímu týmu.

Řešením může být virtuální káva

Během pandemie bylo mnoho společností nuceno přejít minimálně na hybridní model práce. Aby dokázali zajistit své fungování, řešili především technické záležitosti jako přístupy k sítím, VPN nastavením, dostatek počítačů pro všechny a podobně. I to byla, řekněme si, obrovská výzva, a tak často nezůstal čas na řešení sociálních vztahů, které chladly.

Komunikace a spolupráce se však postupně vyřešily efektivně, někde až natolik, že si trend hybridní práce firmy udrželi dodnes. Remote práce se stala trendem a home office patří k benefitům, které vyhledávají zejména mladí. Málokdo však o mluví o tom, že práce z domova má i své nevýhody. Jednou z nich je nedostatečné budování firemní kultury či vztahů na pracovišti.

virtuální káva

Společnosti potřebují přijmout nová opatření, aby dali zaměstnancům šanci cítit se během rozhovoru s kolegy stejně, jako kdyby seděli naproti sobě v kancelářské kuchyňce. Skvělým řešením je proto pravidelná virtuální káva.

Věděli jste, že…? Téměř 100 % lidí pracujících v kanceláři touží, aby jim bylo umožněno alespoň občas pracovat z domova. 93 % dotázaných lidí, kteří pracují z domova, v tom plánují pokračovat iv příštích letech a až 16 % společností již funguje zcela remote, tedy bez kamenné kanceláře. (zdroj: Forbes)xt

Co je vlastně virtuální káva?

Virtuální káva, kávová pauza nebo kávičkový pokec. Ať už si to nazvete jakkoli, mělo by jít o naplánované online setkání, během kterého si společně s kolegy užijete šálek lahodné kávy.

Nezáleží na tom, jestli to bude denně nebo jednou týdně, mělo by jít o něco, na co se budou všichni společně těšit. Cílem je vytvořit prostor, během kterého si kolegové na různých úrovních společně „pokecají“ tak, jak by to udělali ve firemní kuchyňce.

Taková virtuální káva má ve 21. století rozhodně své místo a pro zaměstnance z dlouhodobého hlediska i množství benefitů:

Prevence vyhoření

Pravidelné online setkání u kávy pomáhá předejít vyhoření zaměstnanců, kteří pracují na dálku. Prokazatelně také buduje firemní kulturu a posiluje pocit sounáležitosti s ostatními zaměstnanci.

Budování komunity

Přestávka na kávu může pomoci vybudovat pocit komunity, protože nezahrnuje pouze komunikaci přímo spojenou s pracovními úkoly, ale také přátelský rozhovor o rodině, přátelích a plánech.

Zvyšování produktivity

Kávová pauza, cíleně určená na budování vztahů prostřednictvím nezávazného rozhovoru, zvyšuje produktivitu zaměstnanců v práci. Nevěříte? Prohlédněte si podrobně tento výzkum.

Posílení firemních hodnot

Virtuální rozhovory u kávy poskytují příležitost k posílení firemních hodnot, zvýšení důvěry mezi vrstevníky a pomáhají budovat pocit respektu mezi zaměstnanci a vedením.

Chcete povýšit virtuální kávičkování ještě na vyšší úroveň? Obdarujte své zaměstnance stejnými šálky v dárkovém balení:

Nahradí virtuální káva reálná setkání?

Zdá se, že nahradit reálná setkání u kávy však ta virtuální dlouhodobě nedokáže. Osobní setkání je něco specifického, co máme zakódováno v genech od počátku evoluce. Potřebujeme fyzický kontakt s jinou osobou, abychom naplnili své sociální potřeby.

Přestože se nám káva spojuje zejména s příjemnými asociacemi, právě během práce z domova často zapomínáme na to, že jde o rituál, který si chceme v první řadě užít. Chybí nám zde aspekt reálného setkání, například ve zmiňované kuchyňce.

jak kavickujeme my v ebenice

„Kávu má většina lidí zafixovanou jako něco příjemného, ​​mají rádi její chuť, vůni as její přípravou mají spojenou přestávku od práce, když na chvíli vypnou, aby se k ní mohli opět vrátit. Toto všechno jsou dobré předpoklady pro uvolněnější atmosféru, když má člověk přirozeně větší chuť na socializaci a přehození pár slov s kolegy při tom, jak si kávu připravuje,“ říká Natálie Štěpánková, marketingová manažerka a odbornice na zaměstnanecké vztahy.

Problémem při dobrých nápadech, jakým virtuální káva nepochybně je, jsou často i technické překážky:

Našim klientům v online chybí neverbální komunikace. V dnešní době se dokonce stále potýkají s technickými problémy, které jim takové online setkání u kávy znepříjemňují a komplikují.

Natálie Štěpánková

Podle koučky a lektorky vztahů Zuzany Ševčíkové po pandemii sice stoupla touha pracovat z domova, zároveň je však vyrovnaná touhou se alespoň jednou za čas setkat. Taková setkání u kávy živě jsou pak podle jejích slov mnohem intenzivnější a mají větší dopad na psychickou pohodu zaměstnanců.

káva v kavárně s kologem

„Káva při práci z domova spíše navozuje fyzickou potřebu. Abychom nepociťovali únavu, bolení hlavy. Ale káva při fyzickém setkání, rozhovoru, poradě, teambuildingu, ta navozuje motivaci a opravdu zlepšuje nápady vznikající při brainstormingech. Stejně tak pohodovou a důvěrnou atmos. sílu uvolnit napětí a požitek z ní se projeví i do průběhu akce, rozhovoru, resp. jiné pracovní aktivity.“

Aby měla virtuální káva smysl

Zdá se, že v každém případě je třeba myslet na to, aby byla virtuální káva pro zaměstnance příjemným zpestřením pracovního dne, nikoli povinností či nuceným meetingem, pro který by museli odkládat jiné pracovní povinnosti na později.

Aby měla virtuální káva smysl a byla pro zaměstnance skutečným benefitem, je důležité myslet na několik bodů. Ani poté se výsledky nemusí dostavit ihned. Jako ve všem, i při podávání virtuální kávy je třeba být konzistentní a myslet na to, že si její chuť a vůni chceme užít v přítomnosti lidí, kteří s námi sdílejí nadšení pro stejnou práci.

Naplánujte si pravidelné online kávičkování

Je důležité vybrat si časový úsek pro virtuální rozhovor u kávy a posílat upozornění předem. Mějte na paměti, že lidé pracující na dálku mají často své vlastní plány. Měli byste uvést, kdy přesně utkání bude a jak dlouho bude trvat.

Myslete na technické detaily

Vyberte vhodné a spolehlivé médium, ke kterému budou mít všichni přístup. Ne takové, které nefunguje, vyhazuje účastníky z online schůzek nebo vyžaduje neustálé otravné potvrdení notifikací.

Virtuální káva musí mít přidanou hodnotu

Je naprosto v pořádku, pokud jde „jen“ o kávu – káva totiž nikdy není jen.☺️ Ale přidaná hodnota v podobě sdílení víkendových zážitků nebo plánů na další víkend dodá virtuální kávě aspekt, na který se zaměstnanci budou pravidelně těšit.

.

Výběrová
zrna

Čerstvé
pražení

Světová
ocenění

Expresní
doručení